niedziela, 26 kwietnia 2015

Czytanie


Różyczka czyta zdania po polsku.


Różyczka czyta zdania po angielsku.


Różyczka i Little Reader.

W prywatnym przedszkolu w okolicy, z którym podpisałam umowę, dyrektorka po tygodniu zadzwoniła, że jednak Róży nie chce i jak sobie nie będzie radziła, to ze mną we wrześniu rozwiąże umowę. Dyrektorce powiedziano w tutejszym urzędzie gminy, że nie dostanie na nią dofinansowania, które, wg przepisów, jej przysługuje. Później dowiedziałam się o jednym przedszkolu w Poznaniu, które koleżanka bardzo zachwalała i umówiłam się tam na rozmowę, ale następnego dnia inna dziewczyna dzwoniła i kategorycznie odradzała to przedszkole (podobnie jeszcze kilka innych osób), ostatecznie nie dotarłam tam na rozmowę, ponieważ chirurg, z którym byłam wcześniej umówiona u dentysty godzinę się spóźnił. No i dwa dni później jeszcze inna dziewczyna mówi, że to przedszkole jest super... Głowa mi normalnie pęka... Oglądałam w piątek jedno przedszkole integracyjne metodą Montessori, na drugim końcu Poznania, ale koło męża pracy i mi się spodobało. Jedno miejsce się zwalnia od września, z tym że, żeby podpisać umowę muszę mieć "papiery". Od dwóch tygodni próbuję się dodzwonić do PPP, która jest dość daleko od nas (w Buku), ale nie idzie, bo albo nie ma kogoś, kto umawia na wizyty albo w ogóle nikt nie odbiera. Dzisiaj chyba będę musiała się tam osobiście przejechać...

16 komentarzy:

  1. Czytam Pani blog..ma w sobie masę inspiracji.. Ostatnie posty niosą z sobą zawirowania a propos przedszkola. Do przedszkola prowadzonego metodą Montessori jest potrzebne orzeczenie z ppp? Chodzi o orzeczenie kształcenia w przedszkolu integracyjnym? Trzymam mocno mocno kciuki..niech formalności staną się łatwiejsze!! Pisała Pani że dofinansowanie na różyczkę przysługiwało prywatnemu przedszkolu.. Ale gmina nie chce go udzielić? Dziwna sprawa..proszę się trzymać.. Mama jasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różyczka ma podejrzenie autyzmu... Na razie nie mamy oficjalnej diagnozy.

      Usuń
  2. Rozumiem. Podejrzenie pewnie rodzi się z obserwacji rozwoju. Różyczka czyta globalnie w dwóch językach. Rozwój mowy czynnej...wiem o super miejscu a propos obserwacji, diagnozy, konsultacji-superwizji..instytut wczesnego wspomagania rozwoju gdańsk..w instytucie mieści się niepubliczna poradnia psychologiczno pedagogiczna..przedszkole...itp. Pozdrawiam.. Trzymam mocno kciuki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozumiem. Podejrzenie pewnie rodzi się z obserwacji rozwoju. Różyczka czyta globalnie w dwóch językach. Rozwój mowy czynnej...wiem o super miejscu a propos obserwacji, diagnozy, konsultacji-superwizji..instytut wczesnego wspomagania rozwoju gdańsk..w instytucie mieści się niepubliczna poradnia psychologiczno pedagogiczna..przedszkole...itp. Pozdrawiam.. Trzymam mocno kciuki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Trochę daleko mamy do Gdańska...
      Na razie miała diagnozę integracji sensorycznej, w ciągu dwóch tygodni czeka ją psycholog, psychiatra, dwóch logopedów i EEG.
      Jeżeli Róża dostanie "papiery" to pójdzie do przedszkola integracyjnego w Poznaniu, gdzie będzie miała 3h dziennie indywidualnej terapii, wg zaleceń, dwie godziny w kilkunastoosobowej grupie przedszkolnej z asystentem, do tego w przedszkolu neurologopeda, 2x rytmika, muzykoterapia, dogoterapia itp., dlatego działam "bez pardonu", żeby jak najszybciej te papiery dostała, bo miejsce się tylko jedno zwalnia... Oprócz tego będzie chodziła na integrację sensoryczną. Myślimy też o terapii czaszkowo-krzyżowej i konsultacji z lekarzem-dietetykiem, generalnie grafik do wakacji zapełniony, szczególnie, że cała trójka ma jakieś zajęcia popołudniami, no i jeszcze Emilowi załatwiam "papiery" na okres szkolny i naciskam, tym razem pisemnie w urzędzie gminy w sprawie subwencji (na początek dla szkoły Emila).

      Usuń
  4. Plan rozbudowany. Faktycznie. Różyczka dużo już potrafi, ma ogromny potencjał. Pisałam o iwrd, bo ręczę za to miejsce. Współpraca z instytutem w usa pcdi..osiągnięcia w postaci wyprowadzenia dzieci w terapii i wdrażania do masowych szkół.mierniki efektywności pracy.Nie znam drugiego takiego miejsca w Polsce. Miejsca które skupia się na zaburzeniach rozwoju. Widziałam natomiast dzieci, których potencjał nie został do końca wykorzystany. w kwietniu byłam w iwrd na szkoleniu.. Byli także rodzice. Warto tam chociaż raz pojechać.. Pewnie na 1 razie się nie skończy. Połapać pomysły na wdrażanie terapii w domu, przedszkolu..nawiązać kontakty ze specjalistami. Czekam na posty...i mocno mocno trzymam kciuki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajrzałam na ich stronę, bo w szkoleniu chętnie wzięłabym udział, ale piszą, że jest dla terapeutów... Organizują też coś może dla rodziców?

      Usuń
  5. Wczoraj tu zajrzałam i cały dzisiejszy dzień myślę o Różyczce. Dobrze, że szybko działasz, wytrwałości Ci życzę we wspomaganiu małej. Choć przypuszczam, że Twoja praca z Różyczką jest nieopisaną pomocą i dużym krokiem we wspomaganiu rozwoju. Ten maraton po specjalistach to nic miłego (i zwłaszcza jeśli każdy mówi co innego), ale czego nie robi się dla dziecka. Dużo siły kochani.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Myślę, że to, że już teraz umie sporo chociaż tych mechanicznych rzeczy (czytanie, układanie, słówka angielskie) pomoże jej. Chciałbym oprócz terapii i "nadganiania" słabych stron rozwijać coś w czym ma szansę być dobra, niezależnie od skuteczności przyszłej terapii. Mam na to pewien pomysł, nie wiem czy trafiony, ale zobaczymy... Już zaczęłyśmy realizację i póki co Róży się podoba...

      Usuń
    2. To już chyba taka moja cecha, że staram się u dziecka wyszukać "geniusza" w jakiejś dziedzinie (niezależnie czy ten geniusz faktycznie tam siedzi:-)

      Usuń
  6. Marto, geniusz siedzi w każdym dziecku. I słuszna matczyna intuicja, by dziecko wspierać.
    I zawsze przychodzi mi na myśl chłopiec, o którym pisał Glenn Doman, którego specjaliści przekreślili (mówili, że będzie roślinką do końca życia). Tylko rodzice wierzyli i szukali. Chłopiec chodzi i czyta.
    Każde dziecko jest genialne. A jak to się wykorzysta, to i geniusz się znajdzie :). Warto szukać, a Ty to robisz najlepiej. Podziwiam Cię za tę mrówczą pracę, którą widać w umiejętnościach Różyczki. Mnie przy Filipku ta systematyczność umknęła.

    OdpowiedzUsuń
  7. To nie do końca systematyczność. Kiedyś mi się wydawało, że każde dziecko wszystkiego można nauczyć równie szybko. Ale częściowo zmieniłam zdanie. Pewnie, że to dziecko, któremu się poświęca więcej czasu będzie miało w pewnym stopniu lepsze rezultaty, jednak dzieci wychowane tak samo i np. jedno dziecko czyta w wieku 3 lat, genialnie liczy, ale może mieć problem z prostym wypracowaniem albo opisem, inne czytać zacznie "dopiero" w wieku 4-5 lat, liczyć będzie dobrze, ale np. będzie świetne w majsterkowaniu, wymyślaniu ciekawych historii i jeszcze będzie miało niezwykle rozwiniętą inteligencję emocjonalną i językową.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapisz się...Jedź warto. Super pomysł. Nawet jeśli jest dopisek dla terapeutów nie rrezygnuj. Tamci rodzice dzwonili i w tej sprawie.. Nie było problemu..pracuję w Samodzielnym OśrodkuRehabilitacji i Terapii w kwidzynie. Od lat działamy na rzecz dzieci które mają problem z efektywnością w porozumiewaniu się. Co roku organizujemy bezpłatne szkolenia dla rodziców i terapeutów. Szkolenia dotyczą tworzenia pomocy, pracy na programie.. Wejdź na str www.aac.netidea.pl.. Inf sensowne znajdziesz na str facebook dr magdalena grycman. Postaram się wszystko co sensowne przy wspomaganiu mowy przekazywać. jako ośrodek we wtorki i środy czwartki organizujemy bezpłatne konsultacje -burze mózgów terapeutów. Rodzice przyjeżdżają z dzieckiem ukierunkowujemy na konkretne działanie. Nie wypuscimy z gabinetu rodziców którzy nie wiedzą co robić, czują się zagubieni w gąszczu informacji.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapisz się...Jedź warto. Super pomysł. Nawet jeśli jest dopisek dla terapeutów nie rrezygnuj. Tamci rodzice dzwonili i w tej sprawie.. Nie było problemu..pracuję w Samodzielnym OśrodkuRehabilitacji i Terapii w kwidzynie. Od lat działamy na rzecz dzieci które mają problem z efektywnością w porozumiewaniu się. Co roku organizujemy bezpłatne szkolenia dla rodziców i terapeutów. Szkolenia dotyczą tworzenia pomocy, pracy na programie.. Wejdź na str www.aac.netidea.pl.. Inf sensowne znajdziesz na str facebook dr magdalena grycman. Postaram się wszystko co sensowne przy wspomaganiu mowy przekazywać. jako ośrodek we wtorki i środy czwartki organizujemy bezpłatne konsultacje -burze mózgów terapeutów. Rodzice przyjeżdżają z dzieckiem ukierunkowujemy na konkretne działanie. Nie wypuscimy z gabinetu rodziców którzy nie wiedzą co robić, czują się zagubieni w gąszczu informacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Które szkolenie z tych w Gdańsku byś proponowała? Widziałam tam kilka.
      W Kwidzyniu mają na stronie, że już nie ma miejsca na szkolenia.Te pomoce (które są na stanie) i książkę sobie zamówiłam.
      Jakieś dłuższe terminy oczekiwania macie na konsultacje? Zobaczę co mi w Poznaniu powiedzą na tych wszystkich diagnozach, które nas czekają. Jeżeli będę miała niedosyt, to faktycznie do was przyjadę!

      Usuń
  10. w szkoleniach teoretycznych jest inf o kursie: rozwijanie mowy u dzieci..., w kursach doskonalających III-stopniowy: "Terapia behawioralna dzieci z autyzmem". na nich byłam.i daję 100% pewności, że warto. na konsultacje mają zapisy na 2016, ale pojedyńcze miejsca na 2015 się znajdą. Ale masz rację. Rozejrzyj się u siebie. W poznaniu macie super terapeutów, Znam Monikę jerzyk. jeśli będziesz miała pytania, różne wątpliowści skontaktuj się z nią. pracuje w zakątku. jak chcesz mogę zapytać czy mogę podać Ci jej nr tel.

    OdpowiedzUsuń