niedziela, 3 listopada 2013

Komórki roślinne i zwierzęce oraz układ słoneczny z plasteliny


Dzisiaj Emil i Róża trochę chorowali i leżeli w łóżku. Popołudniu jednak Emil dał się namówić na lepienie z plasteliny. Pomyślałam, że chociaż lewą rączkę poćwiczy, a wyszła z tego ciekawa lekcja z biologii i astronomii.
Po ulepieniu kilku ciasteczek i zwierzątek z plasteliny zaproponowałam ulepienie komórki zwierzęcej i roślinnej. Chłopacy dzięki temu dowiedzieli się z czego zbudowane są komórki i czym się różnią zwierzęce od roślinnych.


Po namyśle, co by tu jeszcze ulepić, przyszedł mi do głowy pomysł dotyczący ostatnich warsztatów Stasia w ramach Unikids (z astronomii). Od czasu którego, zamęcza nas pytaniami o skład atmosfery poszczególnych planet, ich odległość od słońca, czas obiegu wokół słońca czy liczbę księżycy:-)


Kiedy Staś ulepił wszystkie planety i większe planetoidy i asteroidy, postanowił ulepić księżyce - wyszło mu razem bodajże 136. Na koniec przepytał Emilka z astronomii (kolejność planet, najwyższy szczyt w układzie, ilość księżycy poszczególnych planet itp.:-) Ja też się od niego dowiedziałam np. że podobno na Wenus jest cieplej niż na Merkurym. Teraz na dobranoc czyta sobie książkę o kosmosie.


A tu Emilka bałwanek z plasteliny.


Z angielskim Stasia w szkole językowej nam nie wyszło (trudno było dopasować grupę) i postanowiłam uczyć go w domu. Korzystamy głównie ze strony ANGLOMANIACY. Przy okazji Emilka też wciągam w naukę angielskiego, mimo że chodzi do szkoły językowej. Tutaj nasza ulubiona układanka Zzuple, odkąd Emil czyta łatwiej mi z nim idzie układanie po angielsku.


Stasia dzisiaj przedpołudniem wzięło na matematykę. Emil i Róża leżeli chorzy, a on sobie liczył zadania. Tutaj wymyśla piramidki z dodawaniem większych liczb i potem je sam rozwiązuje, bo powiedziałam, że ja takich dużych liczb nie będę dodawać.


A tu zapisywanie celów: cel główny i cele pośrednie, niezbędne do osiągnięcia celu głównego (w przypadku Stasia celem głównym jest zostanie mistrzem skakania na macie). A obok mapa myśli dotycząca szkoły.


Emilek czyta wyrazy z kategorii "ortografia" metodą globalną, aby łatwiej zapamiętać pisownię.

2 komentarze:

  1. Podoba mi się pomysł z planetami i ciastolina , pozwolę go sobie wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak patrzę na tak urocze dzieci to czuje się jakby nastało prawo i sprawiedliwość :D w końcu :)... niestety potem wyłączam kompa i wracam do normalnego świata...

    OdpowiedzUsuń