piątek, 5 kwietnia 2013

Fauna

Wieczorami gramy z chłopakami w gry planszowe. Ostatnio z Osadników przerzuciliśmy się na Faunę. Jest to bardzo fajna gra edukacyjna o zwierzętach. Wbrew pozorom nie potrzeba dużej wiedzy, żeby w nią grać, ponieważ polega ona na zgadywaniu, np. czy zwierzak znosi jaja, jaki jest ciężki, gdzie mieszka i czy jest roślinożerny. Chłopacy szybko skumali o co chodzi i Emil w pierwszej rundzie obstawia, czy zwierzak znosi jaja, a Staś czy waży np. tyle co rower, ciężarówka czy szklanka... Zwierzęta w większości są dość nietypowe i nawet dorosłych odpowiedzi mogą zaskoczyć (np. dziobak).



Emil rozwiązuje bardzo fajną książeczkę, którą sobie sam wybrał (Przedszkolak potrafi, Klub przyjaciół Myszki Miki).


Stasiu ćwiczy przepisy ruchu drogowego.


Różyczka bawi się klockami sensorycznymi.


Skupiłam się na tym, żeby Róża leżała na brzuszku i pełzała, ale będąc z Emilem u lekarza na wielkiej planszy mimochodem przeczytałam "6-7 miesiąc dziecko siedzi samodzielnie", no więc po powrocie wyciągnęłam fotelik i ją posadziłam - a Róża...  siedziała!:-)
Poza tym Rozbójniczka uczy się czytać globalnie, ogląda kropki i bity ("Bit World" i "Zwierzęta Polski"), chociaż pokazywanie pajęczaków jest wyzwaniem:-) Poznaje też angielski i hiszpański. Nie zajmuje nam to zbyt dużo czasu, ale staram się to robić codziennie.


 Stasia praca "chrabąszcz".


Po grze w Pogodę ze Słoniem Benjaminem Stasiu przygotował zgadywankę na temat pogody - m.in. rodzaje chmur i przyrządy meteorologiczne.



Mąż dzisiaj włączył chłopakom kurs tańca i pokazuje, jak tańczyć. Stasiowi najbardziej spodobała się cza-cza.

8 komentarzy:

  1. Przecież wy dzialacie na pełnych obrotach, tu jezyki,tam tańce, potem prace plastyczne, książki, gry planszowe, eksperymenty....
    Podziwiam , ja często bywam po pracy zbyt zmęczona....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się! Pracuję w domu, więc jest mi na pewno łatwiej...

      Usuń
  2. o grze fauna nie słyszałam, choć z Twojego opisu mi się podoba ;)
    a z Róży to już Wielkolud jest ;D pięknie rośnie
    zachwyciło mnie też jak Staś czyta

    OdpowiedzUsuń
  3. hej, bity kt pokazujesz Róży można gdzieś kupić?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla Róży mam Picture Dictionary Bitworld (10 płyt w 5 językach) i Dzikie Zwierzęta Polski, po polsku (kupiłam na allegro, teraz tego nie widzę, ale na płycie ze zwierzętami są namiary: www.dwaszczescia.pl . Jeszcze "Od obrazka do słowa" jest ok (nauka czytania).

      Usuń
  4. Picture Dictionary Bitworld (10 płyt w 5 językach) - gdzie to kupię? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.indiamart.com/kirtidevsales/kd01.html

      Usuń
    2. Może używane na ebay będzie.

      Usuń