niedziela, 3 marca 2013

Prawa matematyczne

Ze względu na astmę, Stasiu zaraz po chorobie nie mógł wrócić do przedszkola i jeździł ze mną na rehabilitacje Emila. Mieliśmy więc trochę czasu m.in. na rozwiązywanie zadań matematycznych.
Narysowałam Stasiowi funkcję y = x, Stasiu stwierdził, że teraz chce y = x² , a potem y = x. Potem wymyśliłam Stasiowi zadanie z dwoma niewiadomymi, a Stasiu zaczął mi wymyślać z kilkoma niewiadomymi i potęgami :-)



Przypadkiem odkryliśmy na Khan Academy polską wersję językową i teraz uczymy się po polsku. Ostatnio oglądaliśmy prawo przemienności dodawania, prawo przemienności mnożenia, prawo rozdzielności dodawania względem mnożenia i prawo rozdzielności odejmowania względem mnożenia. Teraz Stasiu wyjechał  z dziadkami w góry, więc kontynuacja po powrocie...

ps. Fajna stronka dla dzieci: www.minimu.pl (angielski, matematyka).

3 komentarze:

  1. fajnie, że wdrażasz dzieci w takie działania i wgl masz sporo pomysłów dla dzieci. Chciałam się zapytać czy jako rodzic wysyłasz Emila w nowym roku szkolnym do 1 klasy jako sześciolatka...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Stasiu idzie do pierwszej klasy jako sześciolatek. U nas w gminie jest oddzielna klasa dla sześciolatków. Emil jest pierwszym rocznikiem, który ma iść obowiązkowo.

      Usuń
    2. Moja córka tez jest ten sam rocznik i tez zamierzam wysłać ja do 1 klasy, aczkolwiek jest bardzo mało chętnych tylko 10 rodziców jestem dobrej myśli, że inni rodzice jeszcze przemyślą decyzję. Dwa lata starsza córka też zaczęła wcześniejsza edukacje i nie mam zarzutów. :)

      Usuń