środa, 4 stycznia 2012

Rytm

Stasiu lubi rysować nuty. Mówi, że pisze piosenkę. Każda piosenka ma oczywiście swoją nazwę, np. "Piosenka o mamie", "Piosenka o soku". Zapisane nuty - krótkie i długie tworzą rytm, który wyklaskujemy, np.: długi, krótki, krótki, krótki, krótki, krótki, krótki, długi.







Stasiu mówi, że chce grać na pianinie. Nauczyłam go gamy (do-re-mi... i C-D-E...), ale potrafię grać tylko na gitarze, więc włączam Stasiowi "Free Piano Lessons for Kids"i serię "Gina and the Treble Clef" z youtube. Stasiu z pierwszej lekcji "Free piano lessons" nauczył się grać na swoich dziecięcych organkach piosenkę "Hot cross buns".




10 komentarzy:

  1. No, no jaki muzykalny chłopiec!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeglądam Twojego bloga i po prostu szczęka mi opada... skąd bierzesz tyle pomysłów? Moja Oli jest trochę mniejsza i ciągle mi się wydaje, że za mała na wiele rzeczy... Posiłkujesz się jakimiś książkami? Możesz mi coś polecić dla rocznego dziecka? Co do rehabilitacji to chętnie się dowiem kogo nie polecasz ;) mój adres anna@karpinska.com.pl odezwij się w wolnej chwili :)

    Pozdrowienia dla Ciebie i Twoich chłopaków

    OdpowiedzUsuń
  3. hmmm Staś jest lepszy ode mnie hehe
    ja kompletnie nie rozumiem czytania z nut ;(

    OdpowiedzUsuń
  4. Staś same talenty po mamie odziedziczył:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Marta co żeś Ty zrobiła. Nie mam czasu, a siedzę i oglądam na Youtubie "Free Piano Lessons for Kids". Jest świetne

    OdpowiedzUsuń
  6. Youtube jest kopalnią materiałów edukacyjnych dla dzieci (ale głównie po angielsku). Stasiu, jak był mały często oglądał filmiki typu english for kids (flashcards) na youtube, Emil natomiast bardziej lubi bajki z treścią. Ostatnio wypatrzyliśmy tam fajną bajkę o fizyce (Eureka - Inertia). Pierwszy odcinek o bezwładności.
    Z fajnych materiałów polecam Zabawy Fundamentalne, stamtąd trochę pomysłów wzięłam.

    OdpowiedzUsuń
  7. ekstra znalezisko te free piano lessons! Dzięki Tobie nie mamy problemu, co kupić naszemu starszakowi na zbliżające się czwarte urodzinki - keyboard!:) Po nieudanych lekcjach suzukowych, może pan z youtuba go przekona, że muzykowanie jest ok :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mojemu powiedziałam, że jak przerobi wszystkie lekcje z free piano, to pogadamy o pianinie (bez tego nie chcę aż tyle inwestować)... Zobaczymy, czy mu się nie znudzi...

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dziękujemy za podpowiedz . Dziecko co prawda będzie się uczyć gry na pianinie w przedszkolu , ale mama na pewno skorzysta.
    Świetny blog.

    OdpowiedzUsuń