wtorek, 27 grudnia 2011

Współrzędne

 Wersja prostsza z książeczki dla dzieci:


Dziecko ma za zadanie pokazać, jakie oznaczenie ma kratka z fragmentem rysunku. Podobna wersja, to nazywanie pól na szachownicy. 
Trudniejsze zadanie:
Rysujemy układ współrzędnych:


Zaznaczamy punkt o podanych współrzędnych, łączymy w figury:

Fajne piosenki dla dzieci znających angielski o tej tematyce:
Fantastikos mathematikos, nr 5 coordinates
http://www.kidsinglish.com/newspeak/video_clips/fantastikos-math-wmvs/fant-math.htm

2 komentarze:

  1. czesc, bardzo fajny blog :) chcialam zapytac co myslisz o nauce czytania niemowlat? ja mam 3miesiecznego synka i troche czytalam ze juz mozna pokazywac dziecku karty z wyrazami, ty kiedy zaczelas "edukowac" swoje dzieciaczki? pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zaczęłam później ok. 2 roku życia, ale dlatego, że wcześniej o czymś takim nie słyszałam. Gdybym coś wiedziała myślę, że bym dużo wcześniej zaczęła. Uważam, że to jest świetna zabawa, jeżeli nie podchodzi się do tego za bardzo poważnie, tzn. nie należy od razu oczekiwać rezultatów. Kiedyś byłam na szkoleniu dla rodziców na temat nauki czytania. Prowadzący powiedział, że od 3 miesiąca życia uczył swoje dziecko czytać, ale nigdy go nie sprawdzał. Dopiero kiedy było gotowe, to samo zaczęło. To samo pisze Glenn Doman (bardzo polecam jego książkę o nauce czytania - rewelacja!). Jak masz czas i ochotę możesz też spróbować kartki z kropkami (matematyka). http://genialnymaluch.pl/nauka-matematyki/jak-nauczyc-male-dziecko-matematyki/

    OdpowiedzUsuń